13 Ekim 2012 Cumartesi

İkiz Çocuk Büyütmek gerçekten çokmu zor ?

Çocukları giydirirsiniz (tabi o ayrı bir hikaye mevzu) siz giyinirsiniz toplam bir saatte hazırlanıp parka inersiniz. Allah etmeye düğün müğün olsa bu 1 saat oluyor sana 5 saat. Sadece tırnak keserken bile es kaza kendi tırnağınızıda kesmeye karar verdiyseniz toplamda 80 tırnak kesiyorum  düşünün artık ( bebekte varya :)

Kazasız belasız gittik parka.. Yurdum teyzesi karşıdan geliyor. 5 çocuk büyütmenin vermiş olduğu gururla kendinde konuya dalma hakkıda görüyor malum.. ' İkiz mi bunlar?' .. ' Bunlar derken?' diye bütün sinirimi çıkarmak istiyorum ama susuyorum.. ' Evet ' diyorum kibarca..

İkinci can alıcı soru geliyor bismillah.. ' Tek mi büyütüyon bunları'.. ' ...'Yok gece gübrede veriyom' diycem ama ya sabır.. ' Evet' diyorum yine kibarca...



Eveeet işte ezberlediğim ve her parka çıkışta mutlaka bir yurdum teyzesinden duyduğum konuşma metni.

' Anaaam çok zordur deeemi. hee hee çok zordur. Anam benim güccüklerde ikiz gibiydi aynı. Bi zordu zordu. sıpalar eteğimden ayrılmazdı. Gerçi benim kaynanamda vardı'

'Hönk' kaynanan mı vardı? Kaynana varsa dede de vardır değilmi.. Eee nasıl zor oluyor. nasıl benim kadar yorulabiliyorsun?. Naaaasıılllll.. Diye ortalığı yıkasım geliyor ama yine kibarım :)

Ama bende kendimce bir yöntem geliştirdim bu moral bozucu saldırılara karşı.

Bakıyorum teyze yukarıda bahsedilen tarzda  yaklaştıysa o hiç konuya başlamadan ben başlıyorum.

' Yok teyze ne zoru tam tersi çok kolay. Hem böyle olunca karışanın edenin olmuyor. Rahatsın  kafana göre çocukları yetiştirebiliyosun. Hem benim kızlarım çok akıllı (!) hiç sözümden çıkmıyorlar..'

Maşaallah maşallah diyerek uzaklaşıyorlar. Tabi kendi hikayesini bi türlü anlatamamış olmanın rahatsızlığıda beni rahatlatıyor. Bu Tiplerin ağzından hayır namına bişey çıkmaz. Varsa yoksa olumsuzluk. Senlemi uğraşacam be!

Karşıdan başka bir yurdum teyzesi geliyor. Gayet iyi niyetli olduğu her halinden belli. Halden anlar. Halinden kendine pay çıkarmaz. ' Bunlar ikizmi yavrum'  Burdaki ' bunlara' takılmıyorum gayet iyi niyetli olduğu belli. ' Evet teyze ikiz.'.. 'Yardımcın yokmu ne zordur şimdi bunlarla uğraşması'... 'Yok yardımcım  teyze.. Evet çok zor oluyor çok  yoruluyorum. Bazen kızları yıkıyorum giydirmeye vaktim olmuyor. Arık kendileri giyinmeye alıştı' Şefkatle sabır dileyip yanımdan ayrılıyor.

İkiz büyütmenin hem avantajları var hemde dezavantajları bana göre...


Avantajları:
 
      • Aynı anda 2 çocuk büyütüyorsunuz..
      • Aynı yaşta iki çocuk oldukları için bunca işin arasında anne bizimle oyna diye tutturmuyorlar. Akşam okunan kitapla yırtıyorsunuz.
      • Hep bir rekabet var aralarında. Bu kendiliğinden olan bişeydi. Sevginizi kazanmak adına hep en iyisini yapmaya çalışıyorlar.
      • Okulda parkta bahçede birbirlerini kolluyorlar. Gözünüz arkada kalmıyor.
      • Biraz daha büyüdüklerinde bana yardım edebilecekleri ihtimalini düşününce e güzel oluyor tabi :)
      • Çok tatlılar. Onlara aynı anda sarılmak bütün yorgunluğunuzu alıyor.
      • Tek başınıza kimseden yardım almadan onları büyütebildiğiniz için kendinizle gurur duyuyorsunuz. Ben bunu yaptıysam bu hayatta herşeyi yapabilirim diyorsunuz. Müthiş bir özgüven getiriyor.
      • Kendi başlarına yemek yemeyi erken yaşta öğreniyorlar. Mecburen yapıp önlerine koyuyorsunuz. Yedirecek vaktiniz olmuyor.
      • Yemek seçmiyorlar. Çünkü tek tek onlara canları ne istiyorsa pişiremiyorsunuz. Allah ne verdiyse.
 
Dezavantajları var olmaz mı?
 
  • Çok ama çok yoruluyorsunuz. O kadar yoruluyorsunuz ki akşam herkes uyuduğunda artık topuklarınız yanıyor sıcak suda bekletiyorsunuz.
  • Uyumuyorsunuz 1 yaşına kadar. O Neki ne uykumu aaa ilk kez duydum bunu diye saçma esprilerde yapıyorsunuz kocanızla aranız bozuluyor :)
  • Koca demişken aaa o ne :)
  • Gezmeye gitmek kadar gezmek için hazırlanmak sizi yorduğundan gezmeye gitmiyorsunuz haliyle. Bir süre sonra yanlızlaşıyorsunuz.. Yanlız olmaktan dem vuruyorsunuz.
  • Çok masraflı.. Aaaa bak ne güzel 50 liraya düşmüş montlar diyorsunuz. İki tane olduklarını hatırlayınca gitti yine 100 lira diyorsunuz. İndirim sevincini doya doya yaşayamıyorsunuz.
  • Genelde hep onlara alındığından kendinize alışveriş yaptığınızda vicdan azabı çekiyorsunuz.
  • Depresyona girip girip çıkıyorsunuz.
  • Kavga ettiklerinde ikiside kendisini savunmanızı istiyor. Kavga anında göze görünmemek için kaçacak delik arıyorsunuz.
 
 
Sözün özü.. Hep ettiğim bir laf vardır..' Allah iyiki geceyi ve unutmayı yaratmış'. Sabah olduğunda dünü unutup onlardan aldığım sevginin gücüyle yeniden bismillah diyebiliyorum. İyiki unutmayı yaratmış çektiğim sıkıntıları unutmasaydım 3. çocuğu asla yapmaz bu mutluluğu bi daha yaşayamazdım :)

4 yorum:

  1. Yazınızı okurken sık sık tebessüm etmek zorunda kaldım. Özellikle tırnak kesme kısmı beni hayli güldürdü :)

    YanıtlaSil
  2. OFFFFFFFFFFFFFFFFFF

    YanıtlaSil
  3. benim de ikizlerim var..21 ayliklar su an ve hala ikiside ayni anda bacaklarima yapisip kucak istiyor.bir arkadasim demistiki 'en fazla bir yasina kadar kucakta duruyorlar'hani nerede ? ben oyle birsey gormedim.
    yalniz boyle bir yorgunluk olamaz..neyseki calisiyorum:)ama aksam eve gitmeyide 4gozle bekliyorum..cunki boyle bir mutlulukta yok:)))anniii dedidiklerinde bitiyor hersey..

    YanıtlaSil
  4. http://www.bakiciilan.net / 0532 064 03 31 tamamen ücretsiz google ilanınızın üst sıralarda yer alması ücretsiz olarak bakıcı arayanlara ve bakıcılara ulaşma imkanı. Kategoriler ; bebek bakıcısı ilanları, bebek bakıcısı aranıyor, bebek bakıcısı iş arıyor, çocuk bakıcısı, hasta bakıcısı, yaşlı bakıcısı, dadı, hemşire, refakatçi, ev işlerine yardımcı yatılı ve gündüzlü yerli yabancı personeller. Yüzlerce firmanın binlerce iş arayanın bulunduğu site. http://www.bakiciilan.net / çocuk bakıcısı/ bebek bakıcısı/ hasta bakıcısı/dadı/hemşire arıyorum diyenler…

    YanıtlaSil